Van Canzonissima tot Eurosong

Praktische gegevens
Een lezing tijdens de seniorenweken vol nostalgie met André Vermeulen, hèt icoon van de vroegere BRT - later Vrt - die steevast het scherm domineerde bij Eurovisiesongfestivals en.... overleden Pausen, Pausverkiezingen, kortom Vaticaans nieuws.
André Vermeulen komt ons onderhouden over de geschiedenis van het Eurovisiesongfestival, gedocumenteerd met boeiende anekdotes van voor en achter de schermen.
De interesse voor de preselecties - waar het ging om vedetten die we allemaal kennen - was bij het grote publiek dikwijls groter dan voor het songfestival zelf.
Soms duurde zo'n preselectie maar één tv-uitzending lang, maar geregeld ook weken en zelfs maanden.
Begin jaren '60-'70 presenteerde Jan Theys Canzonissima dat wel 4 maanden duurde.
In Canzonissima zong Ann Christy voor het eerst haar klassieker 'Dag vreemde man'.
In Eurosong liep het Amerikaans Theater ooit leeg tijdens de uitzending, terwijl fans van verliezende artiesten luid protesteerden....
Rendez-vous voor al deze verhalen op de lezing op vrijdag 21 november.
Best inschrijven via de knop 'inschrijven' op deze webpagina en betalen via de betaalknop.
Of overschrijven van 5 € pp op de rekening van Neos Berlaar nummer:
BE20 7310 4636 4456 met mededeling 'Vermeulen'.
Neos Berlaar
Contactgegevens
Ook Interessant

Wandeling Roosendael
Wandeling rond de oude abdijsite van Roosendael in Sint-Katelijne-Waver

22.02.2026 Grüsse aus Wien concert
Dit Weense concert van de Internationale Robert Stolz Club, vormt een echte succesformule die ondertussen een vaste waarde op het Neos-programma vormt. Tópklasse. Wees welgekomen op zondag 22 februari 2026 in de comfortabele zetels van deSingel!

De Miskenden
Nu gaan we naar de voorstelling 'De Miskenden' in het professionele theater Arsenaal in Mechelen: ‘Stefaan Van Brabandt schreef een sterke tekst. Lesage en Timmermans zijn topacteurs. Ze weten hoe de lach te bespelen..... Els Van Steenberghe in Knack Focus: 'Bijzonder onderhoudend theater over twee troosteloze zielen die vaak een grijnslach en bevrijd geschater oogsten. Kortom, De Miskenden verheft het klagen tot tragikomische kunst.’