Bestuursvergadering 13/12/2024

Praktische gegevens
Verslag Neos 13.12.2024
Aanwezig: Maria Vanleuven, Josée, Marleen, Jacqueline, Hilda, Christine, Carlo, Karel
Verontschuldigd: Sarah, Maria Geboers
Ontvangt het verslag van deze vergadering: Kathy Camertijn cathy.camertijn@neosvzw.be
Verslag van vorige keer: goedgekeurd.
Evaluatie van de voorbije activiteiten:
· Bezoek aan de Wintertuin / Bezoek aan brouwerij het Anker:
o 22 deelnemers.
o Leuke uitstap. Heel goed bezoek.
o Boeiende gids bij de Ursulinnen: oude buurman van Maria Vanleuven.
o Lekkere maaltijd bij Het Anker. (Verzorgd en lekker.) Ondanks dat we een beetje vertraging hadden.
o Bij volgende activiteiten misschien vooraf informeren naar het aantal trappen dat we moeten doen?
§ Trap in het restaurant was voor sommige leden wel erg moeilijk.
§ Trap bij de brouwerij.
§ We nemen dit mee op in de checklist om een uitstap te plannen.
· Voordracht van Roger Housen: 26.11.2024.
o Kolonel.
o Mooie opkomst; 32 leden; Maria Vanleuven had verwacht dat dit meer zou zijn.
o 69 aanwezigen in totaal.
o Banner van Stora werd geplaatst.
o We overhandigden een boekenbon van 100 Euro.
· De Notenkraker: 01.12.2024
o 11 inschrijvingen
o Heel geslaagde uitstap.
o 2 met eigen vervoer: Dirk en Karel (makkelijker)
o Verbinding met de bus was goed, maar door de werken konden we niet heel dicht afstappen van de bus. Neos had wel overal zeer behulpzame medewerkers voorzien om de mensen te begeleiden.
· De kerstmarkt in Valkenburg en bezoek aan wijndomein Genoels-Elderen: 12.12.2024
o Vertrek om 9 uur in Dessel op de Markt: zeer goed gelopen.
o Lunch in hotel Schaepkens: was misschien iets minder Neos-waardig. De kwaliteit was minder dan we bij Neos gewend zijn.
o Namiddag bezoeken we het wijnkasteel: heel boeiende gids.
o Met of zonder wijnproeverij: was zeer aangenaam.
o Van de parking tot aan de grot was een heel eind stappen. Voor sommige leden was het een beetje te ver.
o Bedankt Marleen voor de stickers om duidelijk te maken wie met of zonder alcohol had genomen.
Komende activiteiten:
· 21.12.2024: Kerstdiner en show van Van Looveren via Toendra:
o Conférence
o Van waar we komen?
o Karel voorziet voor Neos Dessel de lunch-ruimte apart zodat Neos een privaat kerstfeest kan genieten. Er zal ook een apart buffet zijn voor Neos.
o Diner start om 18 uur, apero van het huis voor de leden.
o Marleen heeft al voor menukaartjes gezorgd voor op de tafels; dikke merci!
o Kaartjes voor de zitplaatsen voor het optreden zijn ook klaar.
· Nieuwjaarsreceptie:
o 16.01.2025
o Uitnodigingen werden verstuurd (samen met die van het Klompenmuseum), inschrijven kan tot en met 31.12.2024
o Tussen 14 uur en 18 uur
o Zaal klaarzetten doen we in de voormiddag;
§ Versieren om 10 uur
§ Soep met brood eten om 12 uur
§ Terug om 13 uur 15 in de zaal bij Pasko
o Lopers voor op tafel zijn al besteld
o Loopt altijd nog een beetje uit
o Ontvangst met een glaasje cava of fruitsap
o 24 Euro voor de hapjes
o Zaal huur en poetsen is 275 Euro
o Tralali kost 425 Euro: optreden start om 14 uur 30 en doet twee keer een optreden van 40 minuten met een pauze tussendoor
o Vorig jaar was het 6.60 Euro per persoon aan drankverbruik
o We vragen 40 Euro per persoon en communiceren dat dit een geste is uit de ‘kassa’ van Neos (moet zeker vermeld worden in de speech)
o Fooi van 10 Euro per garçon te voorzien uit de kassa (er zijn 2 garçons voorzien)
o 7 dagen op voorhand moeten we het juiste aantal personen doorgeven (uiterste inschrijvingsdatum staat vermeld in de uitnodiging)
o Zeker in de speech vermelden dat we op 06.02.2025 een moment voorzien met Mevrouw Camertijn in Bistroo Tabloo
· Hotelschool bij Ter Groene Poorte: 13.03.2025.
o 77 Euro kostprijs voor menu + bezoek aan de praktijkruimtes van de school.
o We gaan met de bus en vragen 105 Euro.
o Karel heeft contact genomen met Marcel Cars: 635 Euro + 25 Euro = 660 Euro.
o Vertrek om 7 uur op de Markt van Dessel, zodat we tegen 9 uur 30 in Brugge zijn.
o Onthaal met een tas koffie ter plaatse.
o Karel heeft de bus al bevestigd na akkoord van Maria, Josée en Marleen.
o Maximaal 25 personen.
· 28.01.2025: Klompenmuseum:
o Laakdal.
o Uitnodiging werd verzonden.
o Brasserie vlakbij: zij doen speciaal open voor ons. Menu zal geserveerd worden, op voorwaarde dat we minstens 20 personen hebben.
o Tussen 16 uur en 16 uur 30 gaan we naar die brasserie.
o De klompenwandeling doen we niet met onze leden, wegens te gevaarlijk.
o Menu is mee opgenomen in de uitnodiging.
o Andere frisdranken of glaasje wijn; apart af te rekenen.
o Prijs op basis van menu, inkom, gids (we hebben er 2 geteld voor het geval we met meer dan 20 personen zijn) en vervoer: 45 Euro.
· Valentijnswandeling: 11.02.2025:
o Doen we met Roger.
o Warme maaltijd in Tabloo.
o Menu volgens bijlage. (Was reeds besproken en goedgekeurd.) Karel zorgt dat dit in orde is 😊.
o Verzamelen vanaf 13 uur 30, om te beginnen wandelen om 14 uur. Vertrek aan Tabloo stipt om 14 uur.
o 25 Euro voor de uitstap (daar zit dan de gids en het eten mee in vervat)
· 18.02.2025: voordracht in de Alfons Smets Residenties: Erna Claes;
o Inkom blijft op 7 Euro.
o Ligt allemaal al vast. Marleen stuurt nog een herinneringsmail enkele weken vooraf.
· Bezoek aan Franken Agro gaat niet door; we doen een tocht door Mol op 25.03.2025.
o 13 uur afrijden met de fiets in Dessel
o Dan zijn we tegen 14 uur in Mol
o De rondleiding door Mol is te voet: kost 12.5 Euro per persoon, 80 Euro voor de gids
o Het etentje in De lindedreef schrappen we
o Karel neemt contact met Maison Beautique tegen volgende vergadering
Varia:
· Mevrouw Camertijn stelt voor om een demo te geven:
o 06.02.2025
o 14 uur
o In de lunch-ruimte van Bistroo
o 7 Euro: stuk taart + koffie / thee naar believen
o Andere dranken zijn betalend
o Uitnodiging zal verzonden worden
· In de toekomst leggen we de vergaderingen op woensdag, om 9 uur 30 in Tabloo: de data leggen vast als volgt:
o Karel stuurt deze data door naar Katleen van Stora zodat zij een meeting kan inplannen om langs te komen.
o 08.01.2025
o 05.02.2025
o 05.03.2025
o 02.04.2025
o 30.04.2025
o 28.05.2025
o 25.06.2025
o 23.07.2025
o 20.08.2025
o 17.09.2025
o 15.10.2025
o 12.11.2025
o 10.12.2025
o 07.01.2026
We kochten een attentie voor Hilde Schuerweghe voor altijd present te staan voor ons
· Marleen had alle activiteiten opgesomd voor Stora; Karel heeft deze doorgestuurd naar Katleen en dit werd goedgekeurd door Stora: planning van 700 Euro werd aan ons bezorgd.
· Betalingen die binnenkomen via Molly; Marleen informeert bij Elfie wanneer er wél kosten worden verrekend én wanneer niet.
· Draaiboeken omdat Marleen té veel work-load heeft met Neos.
Een deel van het werk moet verdeeld worden.
o Per activiteit heeft Marleen een draaiboek gemaakt.
o Wie het evenement opvolgt, maakt ook de lijstjes.
§ Toendra: Sarah / Karel
§ Daguitstappen:
· Organisatie: Maria Vanleuven / Carlo
· Opvolging: Sarah / Karel
§ Sprekers / lezingen / voordrachten:
· Organisatie: Christine
§ Financieel luik: Sarah / Karel
§ Fietsuitstappen: Josée (in overleg met Marc Van Herpe)
· Fietstocht met een Spécialleke: Karel
§ Ledenbeheer: Carlo en Marleen hebben dit bekeken
§ Belangrijke voor volgend jaar: dossier voor de cultuurdienst? Wie wil daar aan meewerken?
Te onthouden voor volgend jaar als we de agenda maken:
· Amarylissen-kwekerij: info heeft Maria Vanleuven ontvangen van Neos Mol
Neos Dessel