Veel gestelde vragen. FAQ
Misschien vind je hier het antwoord op je vraag. Zo niet, stuur dan een e-mail naar de secretaris."
- Hoe kan ik terugkeren naar de hoofdpagina?
- Hoe online inschrijven voor een activiteit?
- Er is geen inschrijvingsknop?
- Kan ik, vanuit de website, Neos Ronse op Facebook bezoeken?
- Kan ik mijn lidmaatschap vernieuwen via de website?
- Kan ik lid zijn van meerdere afdelingen?
- Wat moet ik doen als ik mijn lidnummer niet meer weet?
Hoe kan ik terugkeren naar de hoofdpagina?
Ons logo bevindt zich linksboven op elke pagina. Klik erop om terug te keren naar de hoofdpagina.
Hoe online inschrijven voor een activiteit?

- Klik op een activiteit.
- Klik op de knop "Inschrijven".
- Selecteer in het volgende scherm jouw gewenste pakket (bijvoorbeeld met maaltijd of enkel lezing) en klik op "Volgende".
- Voer eerst je eigen lidnummer in.
- Op dezelfde pagina, iets verderop, vind je de optie "voeg een deelnemer toe".
- Voer hier het lidnummer van de tweede persoon in.
- Klik op de knop "Volgende" om naar de betaalpagina te gaan en uw betaling te voltooien.
De betaling wordt afgehandeld via een beveiligd platform. Scan de QR-code met je bankapp of Payconiq.
Let op: zodra u op deze knop klikt, kunt u niet meer terugkeren. Houd er rekening mee dat de verbinding met het betaalplatform automatisch wordt verbroken na ongeveer één minuut. Zorg ervoor dat u uw betaling binnen deze tijd afrondt.
Je bent nu ingeschreven voor deze activiteit. Je ontvangt binnenkort een bevestigingsmail.
Er is geen inschrijvingsknop?
De uiterste inschrijvingsdatum kan al verstreken zijn, waardoor inschrijven niet meer mogelijk is.
Let op: voor reizen is er soms een speciale link. Neem contact op met de secretaris. Deze zal je de link doorsturen.
Kan ik, vanuit de website, Neos Ronse op Facebook bezoeken?
Ja, onderaan elke pagina vind je de knop 'Volg ons' met een rode cirkel en de letter F. Klik hierop om onze Facebook-pagina te openen.
Kan ik mijn lidmaatschap vernieuwen via de website?
Vanaf 1 september ontvangen alle leden een e-mail met betrekking tot de verlenging van hun lidmaatschap voor het volgende jaar. In deze e-mail bevindt zich een knop waarmee het lidmaatschap eenvoudig via de website kan worden betaald.
Opgelet : gebruik niet de knop "word lid" op de website. Dit is enkel voor nieuwe leden.
Kan ik lid zijn van meerdere afdelingen?
Ja, dat kan.
Wanneer een lid een tweede (of meerdere) lidmaatschap(pen) afsluit, ontvangt het automatisch een e-mail met de melding dat het recht heeft op een terugbetaling van het dubbele lidmaatschap. Het lid wordt verzocht een e-mail te sturen naar welkom@neosvzw.be met daarin zijn/haar rekeningnummer en lidnummer en het verzoek tot terugbetaling van het bovenlokale lidgeld.
Wat moet ik doen als ik mijn lidnummer niet meer weet?
Als je je lidnummer niet meer weet, kun je de volgende stappen volgen om het te achterhalen:
-
Controleer je e-mail: Zoek naar eerdere e-mails van ons waarin je lidnummer mogelijk vermeld staat.
-
Neem contact op met de secretaris Gerardine via e-mail: ronse@neosclub.be of gsm: 0479/61.34.19. Zij zal je verder helpen.
Online betalen.
Mogelijke vragen bij online betalingen.
- Hoe kan ik via de website betalen?
- Betaalpagina staat in het Frans.
- Kan ik betalen met een overschrijving?
- Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen voor mijn activiteit. Wat moet ik doen?
- Wat te doen als de betaling onderbroken werd?
Hoe kan ik via de website betalen?
Lees de bovenstaande sectie "Hoe online inschrijven voor een activiteit" voor gedetailleerde instructies en verdere informatie.
Betaalpagina staat in het Frans.
Na het invullen van je lidnummer kom je bij de volgende stap op het betalingsplatform. Deze kan soms in het Frans staan. Je kunt de taal wijzigen door bovenaan op het tweede vlaggetje voor Nederlands te klikken.
Kan ik betalen met een overschrijving?
Ja, je kunt betalen met een overschrijving. Vergeet daarbij niet te vermelden voor wie je betaalt en voor welke activiteit het bedrag bestemd is.
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen voor mijn activiteit. Wat moet ik doen?
Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, controleer dan eerst je "spam"- of "ongewenste" map. Het is mogelijk dat de e-mail daar terecht is gekomen. Als je de e-mail daar niet kunt vinden, neem dan contact op met onze voorzitter of secretaris voor verdere assistentie.
Wat te doen als de betaling onderbroken werd?
Als een betaling onderbroken werd, kan het voorkomen dat iemand ingeschreven staat voor een activiteit met de status "niet betaald". Hierdoor is het niet meer mogelijk om de betaling af te ronden of zich opnieuw in te schrijven voor deze activiteit.
Oplossing:
1. Stuur een e-mail naar het bestuur op ronse@neosclub.be met het verzoek om de inschrijving te annuleren.
2. Na annulering van de inschrijving, kan je opnieuw inschrijven en de betaling voltooien op de website.