Page 41 - _03RAN_CRM NEOS JUNI 23_2322530.PDF
P. 41

Vol trots terugblikken op

                               2022




       Wanneer je dit editoriaal leest, zien we de zomer al lonken. De natuur laat volop het
       groene van zichzelf zien. Tegelijkertijd stijgt het volume van het buitenleven,

       "+ !" $,"01&+$ ,* 0 *"+ *"1 '"  )2  1,ƛ" !&+$"+ 1"  ")"3"+ǽ   )&$ 3&+! &( ! 1ǽ  "1
       leven en het verenigingsleven leven. En zeker bij Neos als we ons recentste jaarver-
       slag erbij nemen.

       Wat een cijfers, wat een resultaten, wat een ondernemingszin en kwaliteit kunnen
       we voorleggen. Normaal gezien stellen we ons bescheidener op, maar iedereen die
       met kennis van zaken weet hoe een vereniging werkt, weet dat een kwaliteitsvolle en
       succesvolle organisatie niet vanzelf komt. Bovendien waren de omstandigheden
       waarin een vereniging moest gedijen, niet evident. En in de toekomst zal een vereni-
       ging het niet gemakkelijker hebben, want een duurzaam verenigingsmodel kost heel
       veel tijd, energie en vrijwilligers- en personeelskracht. En dat model vraagt steeds
       meer, in het bijzonder in een samenleving waar zelfs verenigingen het verenigings-
       model opgeven ten voordele van losse contacten of een bewegingsmodel;
       &+ ""+ 0 *"+)"3&+$ 4  / #60&"("  ,+1  1"+ %"1 *,"1"+  Ɲ"$$"+ 1"$"+ !&$&1 )"  ,+-
       tacten… Als seniorenorganisatie worden we daarenboven geconfronteerd met een
       beeldvorming over oud en oud(er) zijn die – eufemisme - niet goed zit en de drempel
       naar een seniorenvereniging verhoogt. Lees dit niet als een klaagzang, maar wel als
       een context die de groeiende werking van Neos nog extra valoriseert.


       Neos zou Neos niet zijn zonder het vakmanschap van onze bestuursvrijwilligers, en
       het samENthousiasme van jou en onze (intussen, afgerond) 35.000 andere leden.    Annie en Anny (Neos Wijnegem):
       De resultaten uit de recente Nationale DOE-meter   bevestigen deze woorden, met   FOERT, wij zijn oud maar nog steeds sportief
                                            1
       name dat de ondersteuning en werking van Neos met het nodige vakmanschap
       doorleefd en verankerd zijn, met als gevolg een topscore (een gemiddelde van 8,6    Reacties zijn welkom via:
       op 10) op het vlak van tevredenheid. Maar liefst 85% van de Neos-respondenten    Martin.deloose@neosvzw.be.
       gaven Neos een score van 8 tot en met 10 op het vlak van tevredenheid.  2   "1 '  /3"/0) $ ( + '" 3&  !"   Ȓ ,!" %&"/
                                                                           raadplegen. Een papieren exemplaar kan
       En als de kwaliteit goed zit, je werking met hart en ziel doorleefd is, dan ben je samen   je aanvragen via welkom@neosvzw.be.
       1,1 ,+$"),,Ɲ&'(" !&+$"+ &+ 01  1Ǿ 7, )0 $,"! 2&1 ""+  ,/,+  /&0&0 (,*"+Ǿ 0 *"+
       FOERT zeggen tegen de beeldvorming over oud en oud(er)zijn, De Verenigingspil
       uitvinden en uitrollen om de kracht van de vereniging maximaal in te zetten, meer
        ",0 ț*"1 ""+   /1Ȝ  /"Ċ/"+ ț*"1   +!  %1 3,,/ !" *""01 (4"10  /"+Ȝȁ

       De toekomst zien we dan ook samen met jou hoopvol. We gaan op het gekende,    1. De Nationale DOE-meter is een nationale bevraging
       ondernemende elan door om de ambities in het beleidsplan verder uit te voeren    naar engagement, vrijwilligerswerk en verenigingen van
                                                                           BPact, Indiville en Give a Day waaraan Neos meewerkte.
       en het potentieel van Neos, en ruimer van het verenigingsleven en de senioren te    Vanaf 200 respondenten kreeg je een rapport met de
                                                                           resultaten van de bevraging op maat van je organisatie.
       benutten. Bedankt om dit mee mogelijk te maken.                     2. Ter vergelijking met de nationale benchmark: 75% van
                                                                           het representatief staal van de Belgische bevolking gaf
                                                                           haar organisatie en vereniging een score van 8 tot en met
       Martin, een trotse directeur                                        10 op het vlak van tevredenheid.
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46