Page 34 - _03RAN_CRM NEOS JUNI 23_2322530.PDF
P. 34

Oudere klanten



          loyaler dan jongere




          Neos pleit voor extra aandacht - geen betutteling - voor senioren















































          Neos en UNIZO sloegen de handen in elkaar voor een mooi dubbelonderzoek dat de relatie tussen de
          detailhandel en de oudere consumenten in kaart brengt. Langs de ene kant peilde Neos in een bevraging
          naar de wensen van haar leden. Langs de andere kant onderzocht UNIZO bij 340 zelfstandige retailers
          of ze zich bewust zijn van de specifieke verwachtingen van hun senioren-klanten. Conclusie: rekening
          houden met de oudere klanten loont. Ze  blijken loyaler dan jongeren én wat goed is voor de senior is
          ook goed voor andere doelgroepen.


          Winkelruimte: toegankelijk        slacht was er een overgrote consensus:   maat van 65-plussers maar komen ook
          en bereikbaar                     een aparte benadering voor 65+ is niet   andere doelgroepen ten goede. De in-
          Meer dan 250 Neos-leden vulden onze   nodig, extra aandacht is welgekomen   grepen die gesuggereerd worden zorgen
          retailbevraging in. De respondenten   maar dan zonder in betutteling te val-  ervoor dat klanten liever en langer in de
          waren overwegend vrouwen tussen 60   len. Opvallend: de verwachtingen om-  winkel vertoeven. Voor de handelaar

          "+ ǝǕ '  /ǽ    / ),0 3 + )""ƞ&'! "+ $"Ȓ  trent de winkelruimte zijn niet alleen op   betekent dit meer omzet in de winkel.
          34 - NEOS
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39