Page 34 - _03RAN_CRM NEOS JUNI 23_2322530.PDF
P. 34
Oudere klanten
loyaler dan jongere
Neos pleit voor extra aandacht - geen betutteling - voor senioren
Neos en UNIZO sloegen de handen in elkaar voor een mooi dubbelonderzoek dat de relatie tussen de
detailhandel en de oudere consumenten in kaart brengt. Langs de ene kant peilde Neos in een bevraging
naar de wensen van haar leden. Langs de andere kant onderzocht UNIZO bij 340 zelfstandige retailers
of ze zich bewust zijn van de specifieke verwachtingen van hun senioren-klanten. Conclusie: rekening
houden met de oudere klanten loont. Ze blijken loyaler dan jongeren én wat goed is voor de senior is
ook goed voor andere doelgroepen.
Winkelruimte: toegankelijk slacht was er een overgrote consensus: maat van 65-plussers maar komen ook
en bereikbaar een aparte benadering voor 65+ is niet andere doelgroepen ten goede. De in-
Meer dan 250 Neos-leden vulden onze nodig, extra aandacht is welgekomen grepen die gesuggereerd worden zorgen
retailbevraging in. De respondenten maar dan zonder in betutteling te val- ervoor dat klanten liever en langer in de
waren overwegend vrouwen tussen 60 len. Opvallend: de verwachtingen om- winkel vertoeven. Voor de handelaar
"+ ǝǕ ' /ǽ / ),0 3 + )""ƞ&'! "+ $"Ȓ trent de winkelruimte zijn niet alleen op betekent dit meer omzet in de winkel.
34 - NEOS