Page 35 - _03RAN_CRM NEOS JUNI 23_2322530.PDF
P. 35
Het is leuk als er aan-
dacht besteed wordt aan
0-" &Ɯ"(" +,!"+ 3 + Ǜǚ
plussers, maar betuttel
ze niet. Ze zijn niet kinds
"+ 3"") 1/,24"/ ! +
jonge consumenten.
(Respondent)
Hoe kleiner, hoe duurder
Eenmaal in de levensfase van senior be-
land, verandert vaak het bestedingsbe-
drag en -patroon. Het gemiddeld beste-
dingsbedrag neemt af doordat het pen-
sioenbudget een pak lager ligt. Er wordt
nauwgezetter toegezien op de beste- Ȋ ,,/ 0"+&,/"+ 3"/ +!"/1 "/ %"") 4 1 &+ %2+
dingen. Ook de gewijzigde gezinssa-
menstelling, met kinderen die het huis bestedingspatroon en -middelen. Er zijn nog
2&1 7&'+Ǿ %""ƞ /"-"/ 200&"0 ,- !" * +&"/ 3"") ,+ "+211" ( +0"+ &+ !" !"1 &)% +!")ǽ
van inkopen. Grotere hoeveelheden zijn Ken je ouder publiek en neem het au sérieux.
niet langer nodig, men gaat op zoek Het zal je geen wind eieren leggen.”
naar kleinere verpakkingen. Komt ook ț /1&+ " ,,0"Ǿ !&/" 1"2/ ",0 374Ȝ
de partner te overlijden, dan neemt die
nood alleen maar toe. Het gebrek aan
Winkelwensen van senioren die kleinere hoeveelheden maakt het
koken voor één persoon extra moeilijk.
• 66% pleit voor meer toegankelijkheid voor minder mobiele mensen
Bovendien ga je als oudere vaker min-
• 51% wil graag een toilet in de winkel der eten en worden de meeste verpak-
kingen daardoor gewoon te groot. Er is
• 40% verwacht nabije parkeerplaatsen; vooral voor vrouwen is dit
dus grote nood aan kleinere verpakkin-
vaker een must
gen op maat van een alleenstaande. Als
• 39% van de vrouwelijke respondenten vraagt aandacht voor de die er al zijn, zijn die vaak duurder, en
praktische inrichting met winkelrekken die niet te hoog maar zitten ze zelden of nooit in de promotie.
zeker ook niet te laag zijn; bij de mannen ligt dit percentage op 24 Heel wat respondenten klagen het sys-
• 1 op 4 ziet zitplaatsen in de winkel als een serieuze meerwaarde teem van de voordelen en kortingen
aan die enkel van toepassing zijn bij
NEOS - 35