Page 35 - _03RAN_CRM NEOS JUNI 23_2322530.PDF
P. 35

Het is leuk als er aan-
        dacht besteed wordt aan
         0-" &Ɯ"(" +,!"+ 3 + Ǜǚ
         plussers, maar betuttel
        ze niet. Ze zijn niet kinds
           "+ 3"") 1/,24"/ ! +
          jonge consumenten.
                 (Respondent)



       Hoe kleiner, hoe duurder
       Eenmaal in de levensfase van senior be-
       land, verandert vaak het bestedingsbe-
       drag en -patroon. Het gemiddeld beste-
       dingsbedrag neemt af doordat het pen-
       sioenbudget een pak lager ligt. Er wordt
       nauwgezetter toegezien op de beste-      Ȋ ,,/ 0"+&,/"+ 3"/ +!"/1 "/ %"") 4 1 &+ %2+
       dingen. Ook de gewijzigde gezinssa-
       menstelling, met kinderen die het huis   bestedingspatroon en -middelen. Er zijn nog
       2&1 7&'+Ǿ %""ƞ /"-"/ 200&"0 ,- !" * +&"/   3"") ,+ "+211" ( +0"+ &+ !" !"1 &)% +!")ǽ
       van inkopen. Grotere hoeveelheden zijn   Ken je ouder publiek en neem het au sérieux.
       niet langer nodig, men gaat op zoek           Het zal je geen wind eieren leggen.”
       naar kleinere verpakkingen. Komt ook               ț  /1&+  "  ,,0"Ǿ !&/" 1"2/  ",0 374Ȝ
       de partner te overlijden, dan neemt die

                                                                           nood alleen maar toe. Het gebrek aan

         Winkelwensen van senioren                                         die kleinere hoeveelheden maakt het
                                                                           koken voor één persoon extra moeilijk.
         •  66% pleit voor meer toegankelijkheid voor minder mobiele mensen
                                                                           Bovendien ga je als oudere vaker min-
         •  51% wil graag een toilet in de winkel                          der eten en worden de meeste verpak-
                                                                           kingen daardoor gewoon te groot. Er is
         •  40% verwacht nabije parkeerplaatsen; vooral voor vrouwen is dit
                                                                           dus grote nood aan kleinere verpakkin-
          vaker een must
                                                                           gen op maat van een alleenstaande. Als
         •  39% van de vrouwelijke respondenten vraagt aandacht voor de    die er al zijn, zijn die vaak duurder, en
          praktische inrichting met winkelrekken die niet te hoog maar     zitten ze zelden of nooit in de promotie.
          zeker ook niet te laag zijn; bij de mannen ligt dit percentage op 24  Heel wat respondenten klagen het sys-
         •  1 op 4 ziet zitplaatsen in de winkel als een serieuze meerwaarde  teem van de voordelen en kortingen
                                                                           aan die enkel van toepassing zijn bij
                                                                                                   NEOS - 35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40